По благочестивому Преданию Церкви, некоторые из древних чудотворных образов Божией Матери были написаны первым иконописцем, святым апостолом и евангелистом Лукой еще во время земной жизни Приснодевы. К их числу относят Владимирскую, Смоленскую и другие иконы. Считается, что образ Иерусалимской иконы был написан тоже апостолом Лукой, причем произошло это на Святой Земле, в Гефсимании, на пятнадцатый год по вознесении Спасителя на небо.
При византийском императоре Льве Великом (457—474) Иерусалимская икона была перенесена в Константинополь и помещена в храме Богоматери, именуемом «Пигий», то есть «Источник». При императоре Ираклии (575—641) город осадили скифы, он не был взят лишь благодаря всенародной молитве перед этой иконой. В память о таком чуде образ перенесли в один из главных храмов Византии — Влахернскую церковь, где он и оставался в течение почти трех столетий.
В начале Х века Иерусалимская икона попала в крымский город Херсонес, откуда князь Владимир Святой взял икону в Киев. Когда же вслед за киевлянами святое крещение и обращение в христианство приняли новгородцы, князь послал сей образ им в напутствие. Ведь «Одигитрия» и означает «Путеводительница».
Более четырехсот лет образ Богородицы пребывал в Софийском соборе Великого Новгорода. Его почитанием здесь обусловлена особая любовь к Иерусалимской иконе во многих градах и весях Русского Севера.
Композиционные особенности иконы таковы. Богоматерь с Младенцем на правой руке изображена по пояс и смотрит на обращенного к Ней Сына. Мафорий, свободно спадая с головы Богородицы, являет собой яркую, чаще красную, изнанку в отворотах. Зеркальное отражение этого иконографического типа именуется Богоматерь Грузинская — эта икона также особо почиталось в древних новгородских землях.
В середине XVI века, в правление царя Иоанна Грозного, Иерусалимская икона была взята в московский Успенский собор и помещена среди других святынь, покровительствовавших прежним удельным княжествам. Окруженная всеобщим почитанием, икона пребывала в Кремле до 1812 года, когда была захвачена французами и увезена во Францию. В Париже, в собор Парижской Богоматери.
На утешение москвичам осталось два точных списка с Иерусалимской иконы Богородицы. Первый был принесен в Кремль из церкви Рождества Богородицы на Сенях, что располагалась в жилых палатах московских царей. В Успенском соборе она помещалась за патриаршим местом. На полях этого списка были изображения святых апостолов Павла, Петра, Луки, Симона, Филиппа, Матфея, Марка, Иакова, Фомы и Варфоломея, а также святых мучеников Прокопия, Димитрия, Георгия и Меркурия.
Второй список Иерусалимского образа пребывает в никогда не закрывавшемся храме Рождества Христова в Измайлове. Его принесли сюда из соседнего Покровского собора царской усадьбы на Серебряно-Виноградском острове. Словно предчуствуя, что столица лишится первого образа чудотворной иконы, московские государи в свое время велели писать с нее списки и ставить в своих домашних храмах.
Иерусалимская икона велика в своих размерах и потому тяжела. Во время крестных ходов ее с трудом могут нести восемь человек. По бокам ее ковчега также изображены апостолы и трое мучеников. В отличие от прочих списков, на измайловском персты благославляющей десницы Спасителя сложены именословно.
Особенной любовью москвичей Иерусалимская икона из Измайлова была окружена с 1866 года, когда крестный ход с ней избавил от холеры жителей сел Нагатино, Новинки и Дьяково близ Коломенского. В прежние годы от Пасхи до 12 октября эту икону носили крестным ходом по всей московской округе. 12 октября совершался праздник Иерусалимской иконе. Ныне в измайловском храме ежевоскресно читается акафист Иерусалимской иконе Богородицы.
Еще один местночтимый список Иерусалимской иконы находился в Иерусалимском приделе московского храма Троицы в Вишняках, однако следы его утеряны. Такова же судьба и чудотворного списка Иерусалимской иконы из Троицкой Кривоозерской пустыни, что располагась прямо напротив города Юрьевца, близ устья реки Унжи (ныне Ивановская область). Эта обитель давно уже скрыта под водами Горьковского водохранилища. Кривоозерский список был написан в 1709 году иноком Корнилием, до пострижения известным под именем царского иконописца Кирилла Уланова. Список этот прославлен многими чудесами. Чудотворные списки Иерусалимской иконы имелись также на Волыни (село Онышковцы близ города Дубно), над царскими вратами Покровского собора русского Пантелеимонова монастыря на Святой Горе Афон, в Гамалеевом Рождественно-Богородском монастыре близ города Шостка, в подмосковных Бронницах.
В центре Бронниц находится храм, построенный в 1840 году и посвященный Иерусалимской иконе Божией Матери. В этом храме до сих пор хранится точный список с московской чудотворной из Успенского собора.
Полагают, что бронницкий список был сделан еще в XVI веке и до 1771 года находился не в храме, а в кладбищенской часовне. В 1771 году икона прославилась исцелением больных моровой язвой и была перенесена в храм. В память чудес жители Бронниц решили ежегодно в 10-е воскресенье по Пасхе совершать крестный ход вокруг города. Множество чудесных исцелений произошло в холерные 1848 и 1864 годы. В 1866 году холера появилась и в Подольске. Тогда объятые страхом жители Подольска обратились к митрополиту Московскому Филарету с просьбой отпустить к ним знаменитую чудотворную московскую Иверскую икону. Однако в то время холера свирепствовала и в Москве, перед Иверской почти непрерывно служили молебны и образ возили по городу. Московский владыка благословил вместо Иверской взять известную своими чудесами Иерусалимскую икону из Бронниц. 12 августа огромная икона в двухпудовом серебряно-вызолоченном окладе была принесена в Подольск. Встречать ее вышли тысячи людей. И чудо произошло! В этот день в городе не только не было умерших, но никто даже не заболел. Холера резко пошла на спад и вскоре прекратилась. В память об этом благодарные подольчане стали ежегодно 12 августа с великим торжеством приносить из Бронниц в Подольск чудотворную икону. С нее сделали точный список и новый образ поместили в Троицкий собор Подольска.
Ежегодный сорокаверстный крестный ход с Иерусалимской иконой стал, пожалуй, одним из наиболее замечательных событий в церковной жизни Подольска.
Наиболее прославлен список Иерусалимской иконы Богородицы, дарованный святителем Московским Филаретом через посредство известного Христа ради юродивого Ивана Степановича в 1855 году Крестовоздвиженской женской обители Подольского уезда Московской губернии. В 1873 году там состоялось освящение храма во имя Иерусалимской иконы Божией Матери. Глубоко чтилась в обители и знаменитая икона Иерусалимская (Бронницкая), не раз бывавшая в этом монастыре. В 1892 году жители Бронниц в дар строящемуся в монастыре Воскресенскому собору подарили точную копию чудотворной Иерусалимской Бронницкой. Два монастырских праздника были связаны с Иерусалимской иконой: 8 августа — день перенесения образа из Бронниц и 12 октября — главный праздник чудотворной Иерусалимской.
В 1911 году обитель посетила великая княгиня Елисавета Феодоровна. Монастырь быстро приобрел в Подольском крае славу духовного, благотворительного и образовательного центра. После переворота 1917 года власти запретили крестный ход с Иерусалимской Бронницкой иконой. Недалеко от Крестовоздвиженского монастыря располагалось имение Горки, в котором поселился Ленин. Не удивительно, что обитель вскоре закрыли, а всякое упоминание о ней исчезло из печати. Но промыслительно, что она одной из первых будет вновь открыта в начале 1990-х годов. Ныне это ставропигиальный монастырь, пребывающий под прямым управлением Патриарха Московского и всея Руси. Вновь звучит здесь молитвенное пение, обращенное к Иерусалимской иконе — Наставнице, Путеводительнице всех православных христиан.
Тропарь
Богоpа́дованная Влады́чице,/ пpепpосла́вленная Ма́ти Щедpо́т и человеколю́бия,/ всеми́лостивая о всем ми́pе Хода́таице!/ Пpиле́жно pаби́ Твои́ ко Твоему́ пpедста́тельству пpибега́ем,/ и ко пpечу́дному о́бpазу Твоему́ со умиле́нием пpипа́дающе мо́лимся:/ моли́тву те́плую Сы́ну Твоему́ и Бо́гу на́шему сотвоpи́,/ о Всепе́тая Цаpи́це Богоpо́дице,/ да от вся́ких боле́зней и печа́лей нас Тебе́ pа́ди изба́вит,/ и от гpехо́в вся́ких свободи́в,/ Ца́pствия Своего́ Небе́снаго насле́дники ны пока́жет:/ ве́лие бо и неизpече́нное я́ко Ма́ти к Нему́ деpзнове́ние и́маши,/ и вся от Него́ испpоси́ти мо́жеши,// Еди́на во ве́ки пpеблагослове́нная.
Перевод: Богом обрадованная Владычица, превознесенная славой Матерь Милостей и человеколюбия, всемилостивая о всем мире Ходатаица! Настойчиво рабы Твои к Твоей защите обращаемся, и перед удивительным образом Твоим со смирением коленопреклоненно молимся: сотвори горячую молитву к Сыну Твоему и Богу нашему, о воспеваемая всеми Царица Богородица, да от всяких нас бед и печалей ради Тебя избавит и от грехов всяких освободив, Царствия Своего Небесного наследниками сделает, ибо у тебя, как у Матери, есть великое и неизреченное дерзновение к Нему, и Ты можешь все попросить у Него, Единственная во веки преблагословенная.
Ин тропарь
Твоего́ предста́тельства увере́ние/ и милосе́рдия Твоего́ явле́ние/ ико́на Иерусали́мская нам, Влады́чице, показа́ся/ пред не́ю же ду́ши на́ша в моли́тве излива́ем/ и ве́рою Тебе́ вопие́м:/ воззри́, Милосе́рдная, на лю́ди Твоя́,/ вся ско́рби на́ша и печа́ли утоли́,/ утеше́ние благо́е в сердца́ на́ша низпосли́// и спасе́ние ве́чное душа́м на́шим, Пречи́стая, испроси́.
Перевод: Твоей защиты удостоверение и милосердия Твоего явление икона Иерусалимская нам, Владычица, показалась, перед ней же души наши изливаем в молитве и с верой к Тебе взываем: «Обрати внимание, Милосердная, на людей Твоих, все скорби наши и печали успокой, благое утешение в сердца наши пошли и спасение вечное душам нашим, Пречистая, испроси».
Кондак
Не отри́ни, о Милосе́рдая Ма́ти,/ слез и воздыха́ний на́ших,/ но проше́ния на́ша ми́лостивно прии́мши,/ пред Иерусали́мскою ико́ною Твое́ю/ моля́щихся люде́й ве́ру укрепи́,/ умиле́нием сердца́ их испо́лни,/ и крест земна́го жития́ нести́ им помози́,// ели́ка бо хо́щеши мо́жеши.
Перевод: Не отвергни, о Милосердная Матерь, слез и стенаний наших, но прошения наши сострадательно приняв, перед Иерусалимской иконой Твоей молящихся людей веру укрепи, смирением сердца их наполни, и крест земной жизни нести им помоги, потому что все что Ты хочешь — можешь.
Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Иерусалимской»
Пресвята́я Госпоже́, Влады́чице Богоро́дице, упова́ние всех упова́ющих на Тя, Засту́пнице печа́льных, прибе́жище отча́янных, вдов и сиро́т Пита́тельнице! Услы́ши и поми́луй ны, гре́шныя и недосто́йныя рабы́ Своя́, со умиле́нием ко пречи́стому Твоему́ о́бразу припа́дающия: умоли́, Милосе́рдая Влады́чице, Сы́на Твоего́ и Го́спода на́шего Иису́са Христа́, да отврати́т от нас пра́ведный гнев Свой, да прости́т грехи́ и беззако́ния на́ша, я́ко да сподо́бимся бла́гостию Его́ сконча́ти житие́ на́ше в покая́нии и получи́ти ми́лость Его́ со все́ми избра́нными Его́, я́ко благослове́на и препросла́влена еси́ во ве́ки веко́в. Ами́нь.
АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ИКОНОЙ «ИЕРУСАЛИМСКАЯ»
Кондак 1
Избранной от всех родов преблагословенной Деве похвальное приносим Ти пение, яко Мати сущи Бога. Земнородным явилася еси милосердая Матерь, страждущим подающи отраду, болящим различными недугами исцеление и от наветов вражиих защиту, всем же молящимся Тебе скорое услышание. Темже в радости и умилении вопием Ти:
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Икос 1
Архангелов и ангелов лики на небеси и человеков множество на земли славят Тя, Царицу всех и Богородицу, яко даровала еси нам велию радость и утешение: образ Твой святый, пред нимже благоговейно предстояще, умиленно Тебе зовем: Радуйся от века предусмотренная Господом и Царем славы;
Радуйся, предочищенная чрез роды и роды праведников.
Радуйся, святейшая Дево, самим Богом избранная в Матерь Сыну Божию;
Радуйся, достойный плод безгрешных Твоих родителей Иоакима и Анны.
Радуйся, Невесте Божия, воспитанная в земном доме Царя Небесного;
Радуйся, обрадованная благовестием архангела Божия Гавриила.
Радуйся, возвеличенная паче всех жен рождением от Тебе Спасителя миру;
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 2
Честние херувимы и славнейшие серафимы, окружающии вседержавный престол Пресвятыя Троицы, в благоговении пламенне взирают на Тя, яко в славе тамо предстоящи, моляся милосердому Богу за род христианский. Мы же зде на земли предстояще Твоей святей иконе, всем сердцем радующеся благоговейно взываем ко Всевышнему: Аллилуиа.
Икос 2
Проразумеша духом Божиим апостоли Христовы, коль вожделенно будет для верующих начертание на деке святейшего лика Пречистой Девы Богоматери, избраша из среды себе божественного Луку, яко живописца предивна. И той, испроси Матернее от Тебе благословение, подкрепляемый постом и молитвою, написа первую икону Тебе Владычеце, к ней же Сама рекла еси: С Тобою будут благодать Моя и сила. Сего ради со умилением зовем Ти:
Радуйся, яко не токмо не возбранила, но Сама благоизволила еси, да изображен будет на деке лик Твой Пречистый;
Радуйся, яко восходя к небеси, начертание лика Твоего в залог любви Твоей нам оставила еси.
Радуйся, яко по отшествии Твоем на небо, образ Твой святый истинное утешение бысть всем верующим;
Радуйся, яко христиане вси стекахуся в Гефсиманию образу Твоему, яко живей Ти сущей, поклонитися.
Радуйся, яко взиравший тогда на образ Твой облегчение в скорбех душевных обретаху;
Радуйся, яко со слезами молившиися пред иконою Твоею исцеление в болезнех приимаху.
Радуйся, яко и ныне вси молящиися пред Пречистым образом Твоим исполнение прошений приемлют;
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 3
Сила благодатная, Тобою дарованная первописанной иконе Твоей, такожде проявися и в инех многих подобиях Ея, егда преданная чада Твоя моляху апостолов, да умножат им иконы Твоя, да вси имут их кийждо в дому своем, и радуяся и благоговея, прославляют Тя, святейшую Матерь всесильнаго Бога, вопиюще ему: Аллилуиа.
Икос 3
Имущи безмерную любовь к богодарованным Ти чадам Божиим, благословила еси святых апостолов содеяти даже до тридесяти начертаний лика Твоего Пречистаго, на утешение и радость словесных овец стада святейшаго Сына Твоего. Темже вседушно благоговея, зовем Ти:
Радуйся, ангелами хвалимая и воспеваемая от серафимов;
Радуйся, яко Тобою вся вселенная радости и веселия исполняется.
Радуйся, яко иконы Твоя на молитвенное с Тобою общение нам даровала еси;
Радуйся, яко чрез них благодеяния различны миру всему источаеши.
Радуйся, яко силу Твою благодатную и сей иконе обильно пресуществила еси;
Радуйся, яко облистая нас святою иконою Твоею, Сама невидимо среди нас пребываеши.
Радуйся, предстояще славней иконе Твоей, Самой Тебе истенней Матери Божией поклоняемся;
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 4
Треволнениями житейскими обуреваемии и соблазны греховными соодолеваемии, смиреннии и грешнии раби Твои, под Твой милостивый покров прибегающе, яко в тихое и безмолвное пристанище, прилежно молим Тя: пролей невидимо живительную благодать Твою в души наша и умиротвори удрученная сердца наша, до чистым умом и нескверными устами вопием всегда: Аллилуиа.
Икос 4
Слышав царь Лев греческий, яко чудес великое множество и благодеяния неисчетная исходят от иконы Богоматерни, якоже во Иерусалиме, восхоте имети ю во стране своей, и егда принесена 6ысть во святый Царьград, источи великия чудеса. Людие же видевши таковую милость к ним Божию, в несказанной радости взываху к Благословенней:
Радуйся, Прерадованная, страну нашу осенившая твоим пришествием;
Радуйся, благодатная Дево, христианом всех стран сердобольная Мати.
Радуйся, яко от всякой души христианской всяко прошение приемлеши;
Радуйся, яко вси гласы, призывающая Тя, отвсюду во вселенной слышиши.
Радуйся, яко покровом Твоим весь род христианский покрываеши;
Радуйся, яко благодать Твою и милости Твоя на всех ближних и дальних простираеши.
Радуйся, яко всем вся благая в жизни сей подаеши милостиво;
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 5
Взирая на образ Твой и чуя близость Твою к чадам Твоим, вси искупленнии кровию Сына Твоего спешно текут к Тебе, поведая кийждо нужды своя и потребы. Овии убо молят Тя утолити скорби их душевныя и телесныя, инии же в начало путей своих благословение и благопоспешество в делех своих прияти от Тебе чают, друзии мира семейного, согласия и любви даровати им просят. Угнетаемии же от злых человеков защиты и покрова у Тебе ищут, и вся сия приемлюще, радостно вопиют: Аллилуиа.
Икос 5
Видеша людие страны греческия, яко икона Твоя не токмо пучина чудес и неисчерпаемый источник им бысть, но и мощное одоление на супостатов, многажды изношаху ю пред полчища вражия, и тии бяху побеждаемии и разбегахуся, такожде и скифов до конца победи. Людие же благочестивии видевши сие, в радостном трепете восклицаху:
Радуйся, взбранная Воеводо, враги побеждающая;
Радуйся, яко безоружным нам на всеоружных победу подаеши.
Радуйся, ужас и устрашение на неверных иконою Твоею наводящая;
Радуйся, непобедимая Воеводо ратий христианских в брани на врагов.
Радуйся, иконою Твоею, яко стеною нерушимою, люди Твоя ограждающая;
Радуйся, от бед, всяких зол и напастей многоразличных нас спасающая.
Радуйся, яко и бесноватии пред иконою Твоею от демонского удручения свобождаются;
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 6
Проповедницы богоноснии, святии апостоли, обстояще пречистый образ Твой, прославляют Тя, всех Царицу и Владычицу, и от Тебе рождшемуся Христу Богу нашему вкупе с вои святых мучеников, невидимых сподвижников Твоих в деле ратном, непрестанно вопиют: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия пречудная икона Матери Божия и всей земли русской, егда могучий князь русский Владимир, с великою ратью, вниде в пределы греческия, но не хотя пролития крови христианской, точию же грехи своя омыти святым крещением, прият веру Православную, греческую, и вси спутницы его. Тогда дадеся ему оная святая икона Иерусалимская, дар безценен, и принесе ю в стольный град свой Киев. Людие же российстии, светом Христовым просвещеннии, Царице Небесной во умилении взываху:
Радуйся, Честнейшая херувим и Превосходящая без сравнения вся небесныя силы;
Радуйся, горе превознесенная и долу смиренно живущым человеком всегда радушно внемлющая.
Радуйся, всем хотящая спастися, к нам иконою Твоею спасти нас пришла еси;
Радуйся, яко нас во тме греховней седящих на Своя всемощныя попечения и материнския заботы прияла еси.
Радуйся, светом Божественным от иконы Твоея всех нас просвещающая;
Радуйся, ко Христу Бога всех нас приводящая.
Радуйся, райския двери всем нам отверзающая;
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 7
Вседушно восхотев привлещи ко Христу вся люди, сущии в державе Его, и вся отдаленныя концы земли русской просветити светом истинного боговедения, благоверный князь Владимир повеле, святую икону Иерусалимскую перенести из града Киева в великий Новгород, и бе тамо икона сия лета многа, донележе принесена бысть в град Москву, да источает чудеса в сердце России и в пределах московских, и оттоле люди православнии милостей и благодати Богоматери исполненнии, хвалебную песнь Богу воспевают: Аллилуиа.
Икос 7
Удивил еси на нас милости Твоя, Господи, умножив чудотворныя иконы Пречистыя Твоея Матери в отечествии нашем, ихже яко звезды небесныя разсеял еси по всему лицу земли русской, подавая чрез них великия и неисчислимые благодеяния благочестивым насельником Ея. Темже благоговея пред величеством славы Твоея и преклоняя колена сердца пред Пречистым образом Преблагославенной Матери Твоей, умильно вопием Ей:
Радуйся, Владычице, страну российскую в жребий и достояние Себе избравшая;
Радуйся, окрестность нашу тако возлюбившая.
Радуйся, икону Твою чудодейственную в наследие неоцененное нам от лет древних даровавшая;
Радуйся, яко сею иконою обтекая грады и веси, аки облаком, благодатию и милостию всех покрываеши.
Радуйся, яко принесением иконы Твоея всяко место освящается и люди обновляются;
Радуйся, яко от иконы Твоея источники чудес всюду источаются.
Радуйся, яко и мы, грешнии, избавляемся от бед и напастей чрез Твою святую икону;
Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 8
Странно есть уму человеческому, но дивно сердцу верующему, еже како совершися явление сея иконы Богоматери, како от доски сухия, на нейже изображен бяше лик Твой Пречистый, паче естественная начаша совершатися, сила бо многа от иконы Твоея исходяща, долгонедужным и расслабленным стягнув исцели, вси же видевше чудеса сии, в Божественном восторге вкупе с исцелевшими, радостно восклицаху хвалу Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Ко всем сострадание имущи и всем благотворя чтущым Тя, благоволила еси прославити икону Твою в день лют чумной смертности, воньже страхом велиим сердца всех одержими бяху. Темже вси в покаянии тогда приходившии и умиленно молившиися Тебе во храме Твоем и в домах своих принесенней убо бывшей к ним сей иконе Твоей, внезапной смерти избегаху, и в радостном трепете взываху Тебе благодарственная пения таковая:
Радуйся, теплая о нас ходатаице пред милосердым Богом;
Радуйся, яко Твоими Матерними молитвами гнев Божий на нас утоляется.
Радуйся, яко Тобою кающымся грешником прощение подается;
Радуйся, обращающая на путь истинный закоснелых грешников.
Радуйся, гордых склоняющая к смирению и жестокосердых приводящая во умиление;
Радуйся, в грозный день гнева Божия Материнскую любовь и крайнее снисхождение нам являющая.
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 9
Вся окрестность наша под осенением честныя иконы Твоея пребывающая и сильным предстательством Твоим хранима, непрестанно молим Тя, благую Матерь, да сохраниши всем нам мир и тишину, да избавиши нас от волнений и смут, от крамол и междоусобных браней, и от всяких смертоносных язв, да вси в благочестии пребывающе, в тихом и безмолвном житии благодушно хвалу Богови воспевают: Аллилуиа.
Икос 9
Кий мудрец возможет изглаголати силу благодати, Тобою иконе сей дарованную, кая ли песнь сладкопевца достойна будет восхвалити вся чудеса Твоя, яко принесением иконы Твоея во всяко место благодеяния различны источаются: идеже жар, засуха, тамо дожди обильны проливаются, а идеже пагубное безведрие, тамо солнце возсияет, но и поветрия зловредны изменяются, человецы же Тобою тако помилованнии и облагодетельствованнии из глубины души взывают Ти:
Радуйся, пренепорочная Юница, крайним смирением Твоим небеса долу приклонившая к схождению в Тя Сына Божия;
Радуйся, Царице небеси и земли, ейже суша и море повинуются.
Радуйся, Владычице, яко Тобою дожди благовременны и благорастворения воздуха нам ниспосылаются;
Радуйся, теплая Предстательнице наша, пагубныя удары грома и молнии от нас отводящая.
Радуйся, яко огнь, поядающий домы и пажити людския, росою молитв Твоих угашающая;
Радуйся, яко принесением сея иконы Твоея заразы смертныя люди избегают.
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 10
Спасительное пристанище верным среди бурь и волнений моря житейскаго, паказующее всем нам добрый путь ко пристанищу вечному небесному, помоги нам безпорочно пройти путь жизни сей временней, соверши нас во всякой добродетели и соблюди всех в чистоте и святости, приведи нас в блаженное царствие Сына Твоего, да и мы Тобою спасеннии, возможем тамо со ангелы и лики святых вечно воспевати хвалебную песнь: Аллилуиа.
Икос 10
Непреложно веруем, Владычице, яко невидимым Твоим предстательством, аки стеною крепкою, ограждаеши всех нас от искушений и бед, и всяких злокозненных действий врагов наших видимых и невидимых. Сего ради со слезами вопием Ти:
Радуйся, Хранительнице наша, от злобы бесовской невидимо нас ограждающая;
Радуйся, зависть и коварство на нас злых человек премудро разрушающая.
Радуйся, на всех стезях жизни нашея милостиво нас оберегающая;
Радуйся, вся наша мысли от злых приражений и суетных мечтаний бдительно охраняющая.
Радуйся, вся наша желания во благо и спасение всегда направляющая;
Радуйся, яко добро точию творити во славу Божию тайно нас наставляющая.
Радуйся, Жизневодительнице наша, к небесам нас во блаженное отечество руководящая;
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 11
Пение хвалебное немолчно воспеваем Ти, Богородительнице, яко молитвами Твоими к Сыну Твоему и Богу нашему, грады и веси от злых обстояний сохраняеши, мир и изобилие и вся благая в жизни всем чтущым Тя подаеши, всяк возраст на путь спасения наставляеши, и всех вразумляеши воспевати милосердому Человеколюбцу Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Божественным светом пречистой души Твоей всю вселенную просвещаешь и сею иконою Твоею сердца всех веселия и радости исполняеши, благодать ею всюду вносящи. Сего ради и старии и младии, и юницы и дети, в чувствах глубочайшаго благоговения согласно Тебе зовут:
Радуйся, людям престарелым отраду утешение в сердца их проливающая;
Радуйся, яко младенцем благое воспитание и преуспеяние разума к восприятию полезных учений подаеши.
Радуйся, юных наставляющая целомудрию, в девственной чистоте душы их соблюдающая;
Радуйся, благословенное совершение христианских супружеств.
Радуйся, добрым земледельцем плодородие у Бога испрашивающая;
Радуйся, Тя призывающым путником и по морю плавающым милостиво спутствующая.
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 12
Благодать велия дана Ти есть от Бога, Преблагословенная Мати Божия, еже убогия назирати, болящыя исцеляти, такожде помогати бедствующим, утешати скорбящыя и всех заблуждающихся на путь спасения обращати. Темже вси труждающиися и обремененнии имея в Тебе благую Матерь, и чрез Тебе неизлаголанныя милости приемлюще, умильно вопиют: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще чудеса Твоя, Богородительнице, имиже являеши нам многую любовь Твою и милосердие, восхваляем чудодейственную силу Твою, всемощная Владычице наша, и предстояще Пречистому образу Твоему, молим Тя: утоли наша печали и избави нас от всякаго зла, да всегда молитвами Твоими в любви Твоей пребывающе, во умилении сердечным зовем Ти:
Радуйся, всем скорбящим и обремененным приносящая утешение и радость;
Радуйся, Скоропослушнице наша, сущым нам в бедах и напастех, быструю помощь посылающая.
Радуйся, в болезнех призывающым Тя целебую силу Твою и скорое выздоровление подающая;
Радуйся, всепрощающую любовь Твою на место гнева и ненависти всюду вводящая и ожесточенно враждующих примиряющая.
Радуйся, незримая Воспитательнице малых сирот и бездомным вдовицам неизменная Покровительнице;
Радуйся, единая наша надежда, отрада и утешение в томительный час смерти.
Радуйся, теплая и по смерти нашей Ходатаица о нас грешных у престола Всевышняго;
Радуйся, радосте наша, избави нас от всякия нужды и печали.
Кондак 13
О, Всепетая Мати, Царица небесная, рождшая Христа Сына Божия и Спасителя миру всему. Приими ныне от всего сердца нашего сие приносимое Тебе моление и всесильным Твоим предстательством сохрани нас от всяких бед и напастей в жизни сей, и сподоби нас в блаженстве вечном со всеми святыми хвалу Богу воспевати: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Просмотров (280)